Friday, March 23, 2007

Räknelek.

Klockan är 01.06 en tidig torsdagsmorgon/ onsdagkväll.

En lite berusad man kommer in och beställer en Big Mac och co. med två extra cheeseburgare. Eftersom att det är ganska folktomt så får han vänta på sin big mac.
Efter ca två minuter så är den klar och jag packar ner allt i en påse eftersom att han ska ta med sig. (take away)
Som nästan alla så öppnar han påsen för att dubbelkolla att jag inte glömt något.
Mannen: Jag räknar bara till en cheeseburare!
Jag: Jag räknar till två. (jag visste att jag lagt ner två)
Mannen: Hur räknar du?
Jag: En, två.... hur räknar du själv?
Mannen har nu hittat sin andra cheeseburgare som hamnat under pommes fritesen: Ett, en.
Jag ler och mannen går och mumlar lite svagt och buttert "man ska ju inte behöva leta".

No comments: